Thursday, 7 March 2013

PEOPLE around us..

ari nie time claz bel, skali gi aku dpt input menarik dr Mdm Bawani.. haha, ttg PEOPLE....

there are 4 types of people around us...
- contol
- fun
- perfect
- peace

a) control
xkisah @ xamik tau pasai org len... jenis nie xska ikut undang2, ikut kepala sendiri...
mudah marah..

b) fun
disenangi ramai, sentiasa jd VIP dlm majlis, jamuan since org jenis nie boleh hidupkan suasana santai..
tp bila bab kerja, x disiplin, amik mudah, wat keja sambil lewa, n ska wat keja last minute..

c) perfect
jenis nie dia mmg nak semuanya sempurna, wat keja ikut susunan, sentiasa jaga barang2 dia, sukakan kebersihan.. but dia xkisah jika org sekeliling dia xsempurna... maksudnya, dia boleh jer berkwn ngan org lain.. dia xkisah sama ada kwn dia tuu jenis perfect ke x...

d) peace
org jenis nie sentiasa relax.. xdak stress2.. even klu due date kerja nak dekat, dia still lg bley gi berhibur.... tp org jenis nie senang dibuli n apa yg perlu berhati2 ngan org jenis ialah, jgn wat dia hilang sabar, coz bila dia marah, dia2 betul2 akan MELETOP!!!


klu aku, aku akan kategorikan aku dalam kumpulan no.1; control... yes, aku jenis xkisah apa yg oarg cakap, asal aku tau apa yg aku wat tuu betoi... klu t'paksa langgar peraturan pun t'paksala... aku jenis yg mudah marah, n cepat sejuk, but susah utk lupakan apa yg t'jadi...


dr pena addinfarhani...('',)