Tuesday, 5 November 2013

SALAM MAAL HIJRAH 1435


SALAM MAAL HIJRAH semua...
 
terkenang dolu2 time sek teknik alors setar...
time sblm mahgrib, mesti ramai2 baca doa penutup tahun di surau besar, then lepas maghrib plak baca doa buka tahun...


~KENANGAN~

kebetulan, hari tu aku posa sunat.. so, lepas baca doa penutup tu, cepat2 kami yg berpuasa, buka posa di dewan makan.. lepas tu, cepat2 plak kami gi surau, Alhamdulillah, kami sempat join solat jemaah maghrib... then lepas solat maghrib.. baca doa penutup...

time tuu Ustaz Azhar yg jd ketua warden.. hehe.. bukan Ust Azhar Idrus.. ni Ust Azhar ASTECH.. n sepanjang beliau jd warden, mmg bestlah.. mcm ayah la kan.. beliau antara cikgu yg aku kenang sampai bila2..

ada satu nasihat/pesanan dr beliau, yg mmg aku ingat, n bila aku ingat balik, meremang bulu roma aku... rasa ngilu pun ada...

"Nanti bila mak/ayah kamu meninggal, saya nak pelajar lelaki, kamu turun sendiri ke liang lahad... kamu bawa turun sendiri parents kamu tu.. n untuk pelajar perempuan, saya nak kamu mandikan mak kamu tuuu... ingat! ini pesanan saya.. dari saya untuk pelajar-pelajar saya..." ~macam ni lah klu x silap aku ayat Ust Azhar tuu...

time kami dgr tuu, kami ada di surau besar n hanya kami;form 5 sj di surau besar tuu... bila kami dgr ja nasihat/pesanan tu, kami especially aku, rasa lain macam.. tambah-tambah lg dgn ayat yg last tuu... ayat ni "dari saya untuk pelajar-pelajar saya"... mmg terdiam la kami semua time tuu.. rasa sedih pun ada...

apa2pun, saya berharap klu Ust Azhar ada baca post ni, kut terbaca la kan,  saya sentiasa doakan ustaz... Insya-Allah...

perahan idea addinfarhani...('',)