Saturday, 23 November 2013

Welcome back to Uitm...

 
WELCOME BACK TO UITM KEDAH
*gambar dr <HIRA HITSUMI>
baru jer abis kemas brg2...
n skrg aku tgh duduk di hadapan laptop ni
utk m'update' utk terakhir kali...
terakhir kali?
erkkk?
hehe... yup!!
terakhir kali!!
aku akan update klu aku blik umah jer...
serius ni... serius nie..
 
esok pagi..., eh!! bukan esok da...
skrg dah jam 02:02 dah...
lg 6++ jam lebih, dah nak siang...
 
esok pg aku akan bertolak dr umah..
nak kembali ke Merbok..
utk meneruskan perjuangan aku di UITM Kedah...
utk semester akhir, (semester 6 dah..)
sekejap jer kan.. ni laa ayat aku setiap kali nak bukak sem...
 
ARGHH!!
nape xleh tidur nie??
sbb excited?
sbb xsabar nak tunggu esok?
@ sbb nak nikmati masa2 yg ada melepaskan rasa rindu sayang kat umah?
hmm... rasanya jwpn yg last skali tu kowt.. haha..
 
so, bye-bye katil..
bye-bye bantal..
bye-bye dapur..
bye-bye TV..
bye-bye peti sejuk...
bye-bye Saudi (kucing mama aku)
bye-bye kawan2 Saudi
(kwn2 kucing mama aku.. aku pun xtau dr mana kucing2 tu dtg n yg penting setiap kali kucing2 tu mai umah aku, maka suara aku pun kedengaran lah... xpun, aku akan berlari masuk ke dlm umah... haha)
bye-bye kereta..
BYE-BYE!!
*wat teruk bleh!! mcm la x balik dah...
 
aku xmau terlampau berazam sgt sem ni...
yg penting aku nak try my best...
eh! bukan try lg dah...
kena buat yg terbaik!!
walau apa pun yg terjadiii...
 
coz, spjg cuti ni, aku da blajar something..
blajar melalui keadaan sekeliling,
belajar melalui pemerhatian aku,
belajar melalui kajian dr movie2 n drama2 yg aku tonton,
belajar melalui perbualan harian aku,
belajar melalui pemikiran aku..
yg kesemuanya merumuskan bahawa
kita sepatutnya tidak mudah mengalah selagi x cuba yg terbaik..
kerna yg terbaik xkan muncul,
selagi kita tidak merasa erti kepayahan, kegagalan ataupun ke'stress'san...
hee...
 
kita x akan dpt maju setapak ke hadapan,
selagi kita xberhenti dr menyesali apa yg terjadi di kemudian hari..
bukanlah bermakna kita harus melupakan apa yg tlh terjadi,
kita perlu mjdkannya sbg motivasi utk kita maju ke hadapan...
ayat mudahnya sbg pembakar semangat la...
 
kita juga hanya akan dapat hasilnya berdasarkan nilai yg kita usahakan...
kita berusaha lebih, dptlah lebih...
klu kita kurg berusaha, hasilnya pun berkurang...
jgn tanya kenapa kita xdapat yg terbaik jika kita kurg berusaha...
 
conclusion di sini ialah, aku kena berusaha lagi!!! yeahh!!
 

*Hmmm... ada satu berita yg wat aku sedeh td...
CN BLUE kalah utk kategori Best Band Performances n Lee Hi pun kalah jgak utk kategori Best New Female Artist... Busker Busker menang uk kategori tu... huhu.. ni senarai pemenang utk Mnet Asian Music Awards 2013..

perahan idea addinfarhani...('',)