Tuesday, 17 June 2014

done!

alhamdulillah...
selesai jua akhirnya...
actually hari n aku pi renew MYKAD aku...

segalanya berjalan lancar...
may be sbb hari ni hari Selasa,
that's why la og xramai sgt....


aku sampai jer di pej. pendaftaran yg terletak
di bangunan TNB Jitra,
keadaan lengang...

adalaa dua tiga org yg sedang berurusan dlm tuu...
aku masuk jer, terus ada sorg makcik cleaner ni bagitau,
klu nak renew IC, tekan no.2 utk ambil nombor....
n the rest is history...

IC sementara aku...
real punya IC boleh diambil lagi 2 minggu...


"...don't judge people by others story...
erk.. betoi x ayat aku? apa-apa jer lah...
yup, jgn caya cerita org...
nak dgr wat pengajaran, is okey..
but jgn judge mereka begitu...

alhamdulillah, setakat ni bila aku berurusan dgn org2 begitu,
semuanya layan aku baik...

mmglah ada satu dua org yg kureng but
xlah sampai xsenyum, cakap kasar...
xpernah lagi la aku jumpa...

cuma kita kenalah paham, mereka tu pun manusia jgak...
dlm masa sehari, mereka perlu berurusan
dgn berpuluh2 org yg berlainan ragamnya,
so bila turn kita, kita permudahkanlah kerja mereka...

jgnlah dok wat muka ketat,
tanya dgn suara berlagak,
sombong...
mmglah kita akan 'kena'...

ingat, kita permudahkan kerja org,
kerja kita juga akan dipermudahkan...
insya-Allah... (^^,)..."
addinfarhani
# xska dgn org berlagak ala2 makdatin [-- ']