Friday, 19 December 2014

SPECIAL ENTRY: CAMP@TerapInn [2nd Day] (b)

sambungan from : CAMP@TerapInn [2nd Day] (a)

Next activity is jungle tracking…
really debar2+excited+syok..
dgn hujan renyai2 kami terpaksa buat jgak
coz klu diganti dgn game lain,
susah nak cari masa utk buat jungle tracking…

b4 I terlupa...
credits to the owner for all pics...(^^,)

so each group diminta masuk ke dalam hutan group-by-group…
like always, our group perlu tunggu other group masuk dulu…
huhu…

spjg buat aktiviti ni,
aku rasa aku ja kot yg gerak lmbt2 n teragak2...
nak tau kenapa...
sport shoes den dah xdak bunga!!!
huaaa!!! gara2 lama xguna,
tapak kasut jd rapuh..
n since pg td dok lari sana sini atas jalan tar,
maka hauslah tapak kasut aku tu...
drpd dok biaq tapak tu jadi mcm lidah,
lebih baik aku tarik buang ja...
tinggallah bhgn putih ja
n tapaknya dah xder...

so result is,
when kami masuk hutan tu,
aku rasa mcm masuk taman salji yg mcm dalam Running Man jer..
yerlah... kerja dok licin jer... mcm main ski pun ada jgak...
others may b think that aku licin,
bdn ximbang tambah2 gi masa buat halangan ke-4...
actually masa tu aku xdpt nak tahan badan aku,
tapak kasut aku betul2 dah licin masa tuu...huhu...

3 halangan b4 this aku dok tahan ngan hujung jari kaki...
thats why aku kurg bg kerjasama ckit...
terutamanya masa halangan ke-3...
bukan apa, aku takut satg elok aku nak pi tolong,
tgk2 semua jatuh...
haha....

dlm hutan tu, kmi perlu menempuhi 4 halangan…
1st halangan is melintasi sungai kecil dgn meniti diatas batang kayu bulat…
bygkan b4 this activity ni start, hujan renyai2..
so of cozlah jalan tanah dah licin..
batang pokok tu pun licin..
2 persons from the same group need to support other members
in the same group to melintas,
then at the last, both of them tetap kena lintas
sambil dibantu member yg dah selamat melintas…

2nd halangan is meniarap di bwh daun berduri..
dgn tanah yg Licin, daun2 berduri,
kami kena meniarap one-by-one utk melintas…
this halangan is little bit easy…

ince gmbq grup aku xdak,
so aku letak je pics grup lain...


But the 3rd halangan berjaya buat
aku menjerit WHAT!! TIDAK!!! di dalam hati…

 We need utk melintasi satu level ketinggian
which is di paras dada one-by-one!!!…

 Ternganga+terbeliak+terkedu+terdiam kami semua
b4 kami semua gelak xmau2…
nak tahu kenapa..

becoz dlm group kami hanya ada 2org siswi yg kecik,
so both of them, kami semua angkat mereka utk melepasi level tu…
n the BIG PROBs is how we yg berbadan sihat ni nak langkah level tu…
total siwa dlm group kami plak 2 org jaà...
cer tgk pic bawah ni?
nampak x ada huruf 's' yg aku letak kt belakang word PROB atas nii..
its shows that byk prob masa kami nak buat mission nii.
byk masa abis kt part nii...

gi mana deyhh kami nak lintas level tuu?

At last, both siswa akan mengorbankan tgn mereka
utk dipijak oleh siswi...
n that siswi need to panjat n melepasi level tu
sementara others siswi akan sambut from the other side...

huhu.. I heard one of the fasi said
that ni lah cara paling merbahaya yg pernah dia tgk...
haha... sorry bro... we nak cepat so thats why we terpaksa buat gituu...

and its true, all the 6 siswi yg sihat buat dgn cara tu…
and the other prob is how the siswa wants to melepasi level tu..
dah lah mereka dua org ja…
at last, kami decide that one siswi and one siswa perlu angkat another siswa...
n that siswa akan disambut oleh the other 4 siswi…
dlm masa yg singkat, 2 siswa tu berjaya melepasi level tu…
gelak sakan para Fasi tgk cara kami buat…
biarlah, yg penting kami dah lepas.. huhu…

another prob is,
since we are the last group,
para fasi2 semuanya kumpul nak tgk kami buat....
arggh!!!!

4th halangan is the last halangan where kami perlu
menuruni curam with guna akar kayu..
ni satu lg yg group kami mengeluh.. huhu..
since kami group last, so the others group
setia menanti kami di bawah
utk tgk kami buat..


last halangan..

bawah ni other grups dok tunggu grup kami...







...fasi2...
Maka dgn ini, jungle tracking dah pun berakhir…
masa tu dah jam 6++ptg…
kami berkumpul di tmpt parking kereta lalu diminta utk FIRE and GO…
then kami perlu tutup mata utk 2minit… macam2.. haha..


b4 that, kkena check dulu...
ada x yg xbw balik botol.. haha...
ada function rupanya botol tuu..
naib baik semua ada botol..




in the dorm...
ready utk next activity...

Actually they just want to briefing for the next activity…
we need to prepare one persembahan wayang kulit 7minit
dimana all hands must be included in that persembahan…
kami diberi masa hingga jam 9 malam…

so after maghrib kami berkumpul n berjaya
comeout with one simple persembahan…


my grup







b4 persembahan, we had our dinner first…
menunya ialah BBQ…
ada ayam BBQ, jagung, satay, nasi goreng,
mee goreng, kentang goreng & nugget….

semuanya aku amik...
haha.. eh!! x, ada satu lg aku tak amik..
agar2 pink..
aku xamik bukan sbb aku xsuka..
tp sbb pinggan dah penuh!!


Our group need to perform first
since from the cabutan, we get no.1….


wayang kulit

Just a simple story about friend’s relationships
between bird, swan and spider…
Really the lega coz my group is the first…
so that, we can enjoy the others performance…

And I thought that was the last activity at that night…
Rupanya ada satu lagi aktiviti… which is muhasabah diri…



Dimana we all have to crying+merayu…
Aku mmg fail-lah klu bab2 perasaan ni…
melainkan depa letak satu scene seeddeey gila depan mata…
Baru aku bleh mengalirkan air mata…

Kami diberi satu situasi,
which is pulau yg kami duduki skrg
berada dlm ancaman bahaya dimana
gunung berapinya akan meletup…
so, we need to merayu from our kapten to save us…







The result is from grup aku,
hanya 2org ja yg lepas n kami mula give-up
since kena yakinkan the kapten…

At the end,
kami2 yg xberjaya diberi peluang kedua utk merayu+menangis…
This time, my group pergi serentak,
not one-by-one but we pergi satu group ke kapten…

at that time we really realize that our tindakan adalah salah…
actually we can’t give-up since the other 2 members
from our group still hope that we keep trying
but we tend to duduk saja and give-up…
We can’t give up easily…
We need to keep trying..
We must ignore our ego in getting our target…

or in other words...
don't let your ego control our body!!!
After that session, we are allowed to go back to our room and rest...

click here for:
CAMP@TerapInn [2nd Day] (a)
CAMP@TerapInn [3rd Day] last day